Wie is Felix?

Felix loopt door de winkelstraat. Met zijn mooiste pak aan, overhemd netjes in de broek. Drie uitzendbureaus zijn elkaars buren. Felix tuurt in de etalage van het eerste bureau. Hij ziet passende vacatures. Felix kent zichzelf als sociaal, initiatiefrijk, accurate werker en hij heeft een beetje ervaring in klantcontact. Hij hoopt op een passende baan en eventueel wat loopbaanadvies. Hij niet te beroerd om bij te leren in verschillende richtingen. Felix stapt vol verwachting naar binnen.

Haastige spoed

Tijd is kostbaar. Zeker op een uitzendvestiging. De helft van het personeel is druk aan de telefoon. Op zoek naar klanten. Want de markt trekt weer aan. De vestigingsmanager vindt de tijd rijp om flink te groeien. Zeker na de magere jaren. Zijn team zwoegt om te voldoen aan de gestelde targets. Met hagel schieten om een klantbezoek te scoren. Het duurt even voordat de intercedente Felix opmerkt. Zit hij daar nou al 10 minuten? Of ze hem kan helpen. Aan haar desk vraagt Chantal of hij zich online heeft ingeschreven. Felix komt liever persoonlijk in contact. Zo bewijst hij direct zijn sociale vaardigheden. Chantal wordt tussendoor telkens gestoord door vragen en reacties op haar acquisitie inspanningen. Ze komt in alle haast weinig over Felix te weten. Ze kan hem nu alleen werk in een callcenter aanbieden. Felix belooft erover na te denken en zich online in te schrijven. Hij wandelt in en uit bij alle concurrenten in de straat, telkens eenzelfde ervaring.

Binden en boeien

Zelf heb ik in beide schoenen gestaan. Als kandidaat op zoek naar een baan. Later in mijn carriere als intercedent. Rennen van klant naar kandidaat naar klant, brandjes blussen en… me helemaal suf acquireren. Tot grote ergernis van de bedrijven die ik telefonisch van hun werk hield. Ik geneerde me door ongevraagd mijn dienstverlening op te dringen aan onbekende prospects. In ons kleine landje bestaan ruim 6000 uitzendbureaus. Hierdoor is de uitzendbranche een van de meest concurrerende sectoren. Uit mijn onderzoek blijkt dat intercedenten minimaal 40% van hun kostbare tijd besteden aan sales. Resultaat: te weinig tijd voor persoonlijke intakes, loopbaangesprekken, opleidingsplannen of selecteren van de best passende kandidaat op een aanvraag. Dit alles resulteert in het verfoeide cv’s schuiven en veel onbenut talent. Wat zou het mooi zijn als intercedenten die tijd kunnen investeren in het belangrijkste kapitaal, de uitzendkrachten. Als jij een auto koopt verwacht je toch ook dat de lak glimt en de geoliede motor draait als een zonnetje?

Felix is niet alleen

Er zijn 699.999 mannen en vrouwen, jongens en meisjes net als Felix. Zij zijn op zoek naar aansluitende banen, op maat loopbaanadvies, om- en bijscholing en daardoor een bredere inzetbaarheid. Nog steeds komt tot wel 30% van hen aan een vaste baan via een uitzendklus. De naam Felix staat voor gezegend, voortvarend en gelukkig. Werk dat bij je past máákt gelukkig. Felix is daarom een nieuw initiatief gestart. Na het eerste jaar hebben  65 werkgevers zich aangesloten. Daarnaast geloven meer dan 300 uitzend-leden in deze nieuwe manier van werken. We zorgen met elkaar voor minder tijdverlies aan sales, houden meer tijd over om te investeren in onbenut talent. Felix maakt transparantie in de lokale uitzendmarkt voor alle werkgevers bereikbaar. Daarnaast stelt Felix uitzendbureaus in staat hun flexpool structureel te binden en boeien. Felixwerkt zo aan een soepel werkende flexmarkt. Hoe?

Geen gedoe

Via Felixwerkt.nl zet je jouw uitzendvraag automatisch en anoniem uit bij relevante uitzendbureaus. Felix daagt alle uitzenders met het juiste specialisme en locatie uit om scherp aan te bieden. We beschikken over een up-to-date database met alle 6000 uitzendbureaus van Nederland. Geïnteresseerde uitzendbureaus bieden beschikbare kandidaten aan tegen een marktconform tarief. Zij zijn direct zichtbaar in een transparant overzicht. Na jouw keuze ontvangt de best passende aanbieder jouw contactgegevens. Werkgevers krijgen zo direct inzicht in de juiste kandidaten tegen een eerlijk tarief. Zo komen vraag en aanbod makkelijk en snel bij elkaar. Zonder gedoe, zonder tijdverspilling aan zoeken of gevonden worden. 

Werk jij wel eens met uitzendbureaus en denk je ook dat het slimmer kan? Sluit je dan kosteloos aan bij Felix initiatief. Met elkaar doorbreken we de impasse waar de uitzendbranche al zestig jaar in verstrikt zit. Je kan onze baanbrekende service (t.w.v €500) nu zelfs eenmalig gratis uitproberen! Simpelweg door je in te schrijven via deze link Aanmelden opdrachtgever of op ons contactformulier jouw uitzendvraag door te geven. Dan wordt binnen 48 uur bewezen dat Felixwerkt, ook voor jouw bedrijf!